Zarządzanie urządzeniami Microsoft Surface

Zdalne zarządzanie urządzeniami firmowymi i aplikacjami biznesowymi zostanie z nami o wiele dłużej niż sama zdalna pracy. Dowiedz się, jak działa to z Microsoft Surface.

Dla organizacji, a w szczególności działu IT, podczas wdrażania nowych urządzeń najważniejszymi elementami są łatwość implementacji nowych rozwiązań oraz późniejszy dogodny sposób zarządzania sprzętem firmowym. Właśnie w tych strefach urządzenia Surface od firmy Microsoft mają do zaoferowania innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają pracę każdemu klientowi. Zaczynając od wdrożenia urządzenia z pomocą funkcji AutoPilot i jej rozszerzenia White Glove, jak również w rozwiązaniach dotyczących zarządzania urządzeniami i ich konfiguracji, jeszcze przed dostarczeniem urządzenia do użytkownika. 

Zalety zdalnego zarządzania

Surface Enterprise Management Mode

Pierwsza funkcja to SEMM, czyli Surface Enterprise Management Mode. Umożliwia administratorom zarządzanie ustawieniami interfejsu UEFI i zabezpieczenie ich. Jest to sposób, który za pomocą narzędzia Konfigurator Microsoft Surface UEFI pozwala utworzyć pakiet instalatora Windows (.msi). Następnie pakiety są wdrażane lub uruchamiane na urządzeniach Surface za pomocą Menedżera Microsoft Surface UEFI w celu zarejestrowania urządzenia w programie SEMM i aktualizacji konfiguracji ustawień interfejsu Surface UEFI. Dzięki temu rozwiązaniu organizacja może włączyć lub wyłączyć takie funkcje, jak dokowanie portu USB, możliwość korzystania z kart micro SD na urządzeniu, funkcje kamery, czy funkcje łączności takie jak Bluetooth, WiFi oraz LTE. Oprócz funkcji dotyczących działania samego urządzenia można skonfigurować ustawienia bardziej zaawansowane takie jak obsługa IPv6 dla rozruchu środowiska PXE, blokowanie kolejności rozruchu, aby zapobiec zmianom, wyświetlanie stron zabezpieczeń interfejsu UEFI urządzenia Surface oraz innych stron dotyczących ustawień UEFI jak DataTime i strona rozruchowa urządzenia.

DFCI / Cloud UEFI Management

Kolejną funkcją wyróżniającą urządzenia Surface na rynku jest DFCI / Cloud UEFI Management. Dzięki zintegrowanym funkcjom zarządzania oprogramowaniem układowym UEFI w usłudze Microsoft Intune organizacja posiada możliwość blokowania sprzętu w usłudze chmurowej Microsoft Endpoint Manager. Wszelkie ustawienia dostępne na Surface UEFI posiadają swój odpowiednik w konsoli Menedżera punktów końcowych w Microsoft Azure. Najważniejszy aspekt w rozwiązaniu DFCI to możliwość zarządzania bezdotykowego, które eliminuje potrzebę ręcznej interakcji administratora IT. Ustawienia konfiguracji wdrażane są za pośrednictwem funkcji Windows AutoPilot, przy użyciu profili urządzeń w usłudze Intune. Przykładowe profile urządzeń obejmują takie szablony jak wiadomości e-mail, ograniczenia urządzeń, sieć VPN, sieć WiFi i szablony administracyjne. Cloud UEFI Management to dodatkowy profil urządzenia, umożliwiający zarządzenie ustawieniami konfiguracji UEFI z chmury na urządzeniach Surface bez konieczności utrzymywania infrastruktury lokalnej.

Jak można zauważyć, firma Microsoft posiada możliwość zarządzania urządzeniami zarówno dla organizacji stawiających na infrastrukturę lokalną oraz manualne wdrożenie konfiguracji na każdym urządzeniu z rodziny Surface, jak również oferuje rozwiązania chmurowe, które pozwolą na wdrożenie ustawień UEFI, bez fizycznego kontaktu z urządzeniami, za pomocą funkcji AutoPilot i usługi Microsoft Intune, którą można zakupić w naszym sklepie office365online.pl wraz z urządzeniami Surface.               

Chciałbyś, aby urządzenia Surface w Twojej firmie były zdalnie zarządzane?

Masz pytania?

Napisz Do nas: