handlowy @conet.pl +48 228771525
AutoPilot White Glove – zaawansowana usługa wdrożeń dla Surface
Wielu administratorów korzysta z ułatwienia jakim jest AutoPilot. Pozwala ono na uprzednie skonfigurowanie urządzenia i dodania do listy urządzeń Azure AD, bez wyciągania go z pudełka. Lecz dodanie samego urządzenia nie jest pełnym wdrożeniem Surface do organizacji. Dlatego funkcja AutoPilot posiada rozszerzenie o nazwie White Glove, które pozwala na skonfigurowanie urządzenia i przygotowanie go w pełni do pracy. To wszystko jeszcze przed pierwszym uruchomieniem sprzętu przez pracownika. AutoPilot White Glove pozwala na wdrożenie zasad konfiguracji, wgranie aplikacji oraz wybranie konkretnego systemu operacyjnego, jaki ma się pojawić na urządzeniu. Dlatego po pierwszym uruchomieniu i zalogowaniu przez pracownika, posiada on już zainstalowane aplikacje i skonfigurowane stanowisko do pracy zgodne z zasadami organizacji.
Microsoft jest organizacją z dużym doświadczeniem na rynku IT. Są twórcą jednego z najbardziej znanych systemów operacyjnych oraz serwerowych z rodziny Windows. Znając bardzo dobrze rynek IT, organizacja z USA oferuje urządzenia o nazwie Surface. Oprócz wysokiej jakości komponentów, posiadają one wyjątkowy, nowoczesny wygląd, które zmobilizują każdego użytkownika do działania. Dodatkowo, urządzenia Surface zachęcają firmy do zakupu możliwością łatwego wdrożenia urządzeń do pracy za sprawą funkcji AutoPilot White Glove. Pozwala ona na oszczędność czasu i zasobów podczas konfiguracji nowego urządzenia dla pracownika.
Zalety AutoPilot White Glove
- Bezpieczeństwo danych
- Oszczędność czasu
- Kontrola nad aplikacjami
- Sprzęt gotowy do użycia
Jak działa AutoPilot White Glove
Funkcja AutoPilot White Glove to usługa wdrożania urządzenia oraz zarządzania nim w chmurze Microsoft. Jest to możliwe z pomocą takich usług jak Azure Active Directory i Microsoft Intune, czyli MDM (Mobile Device Management). AutoPilot White Glove na urządzeniach Surface polega na wysłaniu nowego urządzenia pracownikowi, który następnie je rozpakowuje i uruchamia. Po przejściu przez początkową konfigurację, w trakcie której pracownik podłącza urządzenie do Internetu, zostanie on poproszony o wpisanie swoich poświadczeń firmowych w formie adresu mailowego wraz z hasłem. Następnie, wcześniej ustawiona już funkcja AutoPilot White Glove, automatycznie skonfiguruje urządzenie. Będzie ono gotowe do pracy bez większego udziału użytkownika. Pracownik będzie posiadał wszystkie aplikacje oraz usługi udostępnione przez organizację. Zaraz po konfiguracji, dział IT będzie posiadał dostęp do zarządzania urządzeniem w usłudze Microsoft Intune, ponieważ urządzenie Surface będzie widoczne na liście urządzeń organizacji.
Funkcja AutoPilot White Glove pozwala organizacji dostarczyć sprzęt najwyższej klasy dla swoich pracowników wraz z już skonfigurowanym systemem i zainstalowanymi aplikacjami potrzebnymi do pracy, bez ingerencji użytkownika. Dzięki temu wdrożenie nowego pracownika do pracy staje się prostsze i o wiele szybsze.